Konstig helg

Den här helgen har varit mycket konstig. I lördags låg Freddan i soffan och var lite sjuk. Tiger lekte mest själv och jag låg i sängen och läste nästan hela dagen. Tyvärr fick jag ont i huvudet framemot kvällen, annars var jag bjuden på två fester, men jag stannade alltså hemma (däremot gick jag på Tigers picknick på en filt i badrummet, han bjöd på vatten). I går beställde jag äntligen en ny soffa, den här:


Sen råkade vi någon konstig anledning hamna i städningsfrenesi (mest Freddan) och jag fick för mig att laga paj med grillad kyckling, paprika och purjolök till middag. Helt plötsligt dyker Svesse upp och ska hämta nån grej och vi lyckas få honom att stanna och äta middag. I vanliga fall får jag lite panik när folk bara kommer och dyker upp här, men i det här fallet blev det fantastiskt trevligt. Och Svesse bjöd på en massa historier om t ex hur man kan ta sig in när ens son har låst en ute på balkongen två trappor upp en kylig arla majmorgon...

Det konstiga med helgen var alltså:
- Jag fick ligga och läsa i fred nästan en hel dag, dvs Tiger lekte själv ("i fred" är väl kanske en överdrift kom jag på, en väldigt stor del av tiden låg han under täcket bredvid mig och lekte mullvad, men jag kunde i alla fall läsa)
- Freddan städade väldigt mycket
- Jag lagade mat
- Vi fick oväntat besök och jag bjöd på middag istället för att stå i dörren och väsa och försöka jaga bort dom

Idag har jag lyckats undvika studierna ända tills nu. Bäst att sätta igång med helvetestentan, jag har gjort ungefär en tredjedel och hoppas bli klar innan helgen. Men det är förvisso knappast troligt eftersom jag ska jobba på gymnasiebibblan hela onsdagen och ta Tiger till BVC för vaccinering på torsdag och risken finns att han blir sjuk av den och får vara hemma hos mig på fredagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0