Våga fråga

Det finns ju många saker man kan gå omkring och fundera över. Biblioteket har som bekant (förhoppningsvis!) en tjänst som heter fråga biblioteket. Dit vänder sig folk med frågor som t ex:
  • Kan man på något sätt få en kopia på Hjo nya tidning med utgivn.år från 1891?
  • Hur långt ifrån ögonen ska man ha en bok när man läser för att inte överanstränga ögonen?
  • Jag undrar hur man vet att allting i böckerna i biblioteket stämmer som man lånar. Har man någon som kontrollerar detta eller hur går det till. Jag undrar också om ni kan ge exempel på böcker som handlar om hur man tränar som en gymnast.
I egenskap av allvetande skräphög ämnar jag nu ge mig in i denna leken och helt osjälviskt lägga ner min värdefulla tid på att besvara alla frågor denna bloggs besökare kan tänkas ha. Denna tjänst har jag döpt till "Fråga mig!", och med allra största sannolikhet kommer den inom en snar framtid ha blivit så populär att jag har flyttat den till en egen webbplats. För närvarande går det dock bra att ställa era frågor i kommentarer till detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Har vi strumpbyxor på Bokia?





(hahaha!)

2009-03-27 @ 00:04:29
URL: http://jenniferhartzell.blogg.se/
Postat av: Skräphögen svarar

Bästa Jennifer,



Detta är en synnerligen viktig fråga och det finns mängder av litteratur som behandlar detta ämne.



Egentligen kanske man skulle vända på frågan; BORDE vi sälja strumpbyxor på Bokia? Eftersom det finns en viss efterfrågan kan man ju tänka sig ett jakande svar på denna fråga. Huruvida strumpbyxor passar in i Bokias profil som bokhandel och i vårt nuvarande sortiment är dock lite tveksamt. Med dessa galna "strandväskor" och lukt-troll som poppar upp både här och där i butiken kan man ju dock inte alls veta säkert hur framtiden kommer se ut...



Jag kan dock meddela att det idag alltså INTE finns strumpbyxor till försäljning på Bokia. De enda strumpbyxor som förekommer är de som vid tillfällen pryder personalens ben.



Vänliga hälsningar,

Skräphögen

2009-03-27 @ 07:27:13
Postat av: ämme

jag undrar om man kan hitta gamla radioprogram från sveriges radio via biblan?

2009-03-27 @ 13:03:21
Postat av: Skräphögen svarar

Kära Ämme,



Vill man lyssna till gamla radioprogram är nog biblioteket inte bästa stället att vända sig till. På Sveriges radios hemsida (www.sr.se) finns däremot alla program ute till allmän belyssnan i 30 dagar efter att de sänts. Vill man komma över äldre program kan man på denna sida även köpa programkopior.



Om man vet att man kommer att missa ett program, eller om man i förväg vet att man gärna vill höra en sändning flera gånger, kan jag rekommendera min morfars tillvägagångssätt, nämligen att spela in programmet (i hans fall musik från Radio Viking) på kassettband.



Vänliga hälsningar

Skräphögen

2009-03-27 @ 13:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0